Twaalf
In 2010 werkte Benny Wi twaalf digitale schilderijen af waarin hij zijn dorp Malle centraal plaatste.
12 als symbool van de tijd en vergankelijkheid
12 uren van een dag
van de nacht
een jaar.
De vinger op de wonde
Vanuit de tweeslachtigheid van gevoelens en emoties die zijn geboortedorp bij hem losweekte, onderzoekt hij de impact ervan op zijn leven en dat van anderen. Gevoelens van samenhorigheid en verzuiling. Van aanvaarding en kritiek. Emoties rond trauma’s en hoop. Het leven met een wel- en onbehagen. De confrontatie met openheid en publieke geheimen.
Ook de collectieve schaduwgedachten vinden hier een catharsis.
Het zijn allemaal Grootmenselijke thema’s van een universeel archetypische aard.
Traditie en evolutie
Malle inspireerde Benny Wi om de symbolen van traditie in een moderne tijd met elkaar te versmelten.
Hierdoor wordt de impressie van de realiteit een expressie van emoties.
Approaching Silence
Naderende Stilte
25 juni 1967 - Tornado
Hidden Dreams
Verborgen dromen
Kasteel de Renesse
Domination
Dominantie
Trappistenabdij
Neopolis
De nieuwe stad
Ex-gemeentehuis Oostmalle
Down By The Wind
Onder door de wind
De Scherpenbergmolen
Personal Jesus
Persoonlijke Jezus
Het kruis van Blommerschot
The City Lit Up
Het dorp licht op
Dorpskern
We Float
Wij drijven
De vijvers in het park
Beautifull Feeling
Dat fijne voelen
gevoel opgeroepen door landschapselementen geplaatst door kunstenaars, ambachtslieden, verenigingen
...
Gone To Hope
Verdwenen in de hoop
Malle als fractale dimensie, een microkosmos met oneindig veel details
Secrets Of The Behave
De geheimen van de gedragingen
Samen-leven
Before Departure
Voor het vertrek
Geïnspireerd op het kerkhof van Oostmalle